Skip to main content
Til toppen
Worldwide shipping - All Taxes & Duties included

Salgsbetingelser

Vilkår og betingelser

Generelle vilkår og betingelser Salgsbetingelsene gjelder for salg av alle varer fra Brynje AS, enten via vår nettbutikk eller fra vårt outlet i Larvik til forbrukeren, og utgjør sammen med din bestilling det samlede kontraktsgrunnlaget for kjøpet. Dette bekreftes med en ordrebekreftelse.

18-års aldersgrense Du må være minst 18 år gammel for å handle på Brynje.no. Den som er registrert som kunde på Brynje.no er ansvarlig for betalingen for de tjenestene vi tilbyr. Ansvarsområdet omfatter også andres bruk av kundens tilgang til din konto osv., inkludert uautorisert bruk, forutsatt at det ikke kan påvises at den uautoriserte bruken har vært muliggjort ved uaktsomhet fra vår side.

Bestillings- og kontraktsprosess Din bestilling er bindende når den registreres på vår server. Vi er også bundet av din bestilling dersom den ikke avviker fra det som tilbys i vår nettbutikk. Du har imidlertid rett til å angre kjøpet i henhold til angreretten.

Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende deg en ordrebekreftelse via e-post. Vennligst les ordrebekreftelsen nøye når du mottar den, og kontroller at den stemmer overens med bestillingen din. Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller avslå.

Vi forsøker å gi kundene våre så nøyaktig informasjon om våre produkter som mulig. Vi forbeholder oss imidlertid retten til at skrive- og trykkfeil kan forekomme, noe som kan medføre at vi ikke kan levere i samsvar med informasjonen gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling dersom produktet, eller ett av produktene du har bestilt, er utsolgt. I slike tilfeller vil vi kontakte deg, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil da få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi gjør i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Dersom du ønsker å kansellere en bestilling, må du kontakte oss via e-post eller telefon så snart du har mottatt ordrebekreftelsen. Vi har som mål å behandle alle bestillinger samme dag de kommer inn (på virkedager), og det vil ikke være mulig å kansellere en bestilling når pakken er klar for forsendelse.

Prising Alle skatter, avgifter og toll er inkludert i kassen. Den totale prisen du betaler i vår nettbutikk inkluderer alle gjeldende skatter, avgifter og importgebyrer for ditt destinasjonsland. Ingen ekstra kostnader vil påløpe ved mottak av pakken.

Rabatter og rabattkoder Rabattkoder gjelder ikke for outlet-varer eller varer som allerede er nedsatte.

Betaling Vi aksepterer VISA og MasterCard, samt betaling via betalingstjenestene Paypal og Vipps. Når du betaler for varene med kredittkort, blir ikke beløpet trukket umiddelbart. Vi gjennomfører først en autorisasjon av kortet for å verifisere gyldigheten, og reserverer deretter beløpet du skal betale. Først når vi sender varene fra vårt lager, trekker vi det reserverte beløpet.

Levering Gjelder ikke for bedriftskunder

Om bestillingen er mottatt før kl. 12:00, vil vi så langt det lar seg gjøre sende den samme dag. Vi har de fleste varene på lager; dersom enkelte varer i samme bestilling ikke er på lager, vil vi dele opp leveransen i to forsendelser og sende så snart varene er tilgjengelige. Etter at bestillingen er sendt, mottar du en ordrebekreftelse på e-post. Ordrebekreftelsen inneholder informasjon om ordrenummer, totalbeløp og betalingsmetode (Visa eller MasterCard). Leveringstiden avhenger av vårt transportfirma og destinasjonen. Les mer om leveringstiden her. Det er ditt ansvar å sørge for at adressen du oppgir ved bestilling, er korrekt. Dersom varen er skadet ved levering, må du varsle oss så snart som mulig – helst samme dag som du mottar den. Vennligst bruk e-post, og beskriv skadene nøye. Les mer om retur og klager her. For ubesvarte pakker eller returbrev vil du bli belastet 200 NOK / 20 EUR / 20 USD for kostnader til frakt, returfrakt og administrasjon. Forsendelsen din kan alltid spores.

Frakt Gjelder ikke for bedriftskunder

Norge

  • Bestillinger under 1750 NOK: 149 kr i frakt

  • Bestillinger over 1750 NOK: fri frakt

Europa

  • Bestillinger under 200 EUR: 15 EUR i frakt (DHL)

  • Bestillinger over 200 EUR: fri frakt (DHL)

USA

  • Bestillinger under 200 USD: 20 USD i frakt (DHL)

  • Bestillinger over 200 USD: fri frakt (DHL)

Canada

  • Bestillinger under 200 EUR: 20 EUR i frakt (DHL)

  • Bestillinger over 200 EUR: fri frakt (DHL)

Resten av verden

  • Bestillinger under 200 EUR: 25 EUR i frakt (DHL)

  • Bestillinger over 200 EUR: fri frakt (DHL)

For forhandlere og kunder med egne avtaler, gjelder egne fraktavtaler.

Retur og angrerett

Gratis produktutveksling gjelder kun for privatkunder; med andre ord gjelder angreretten kun for forbrukerkjøp. Derfor kan ikke angreretten benyttes av selskaper eller andre som har gjort kjøp som en del av næringsvirksomhet.

I Brynjes butikker har vi en 14-dagers retur-/angrerett og en 30-dagers bytteordning. Dette innebærer at du har mulighet til å bytte varen mot en annen, men dette gjelder kun for privatkunder. Du må returnere varen innen 30 dager fra den datoen du mottok den. Outlet-varer kan ikke byttes.

Produktet må ikke være brukt, og emballasjen må være intakt og uten skader. Du kan ikke benytte angreretten dersom varen er forringet eller skadet, slik at den ikke kan returneres i "omtrent samme stand og kvantitet", dersom dette skyldes manglende forsiktighet eller uaktsomhet fra din side. Behold originalemballasjen hvis du er usikker på om du vil beholde varen.

Undertøy (boksere, hipsters og long johns) anses ikke som "i samme stand" dersom de er brukt, testet eller prøvd av forbrukeren. Av hygieniske årsaker gjelder derfor ikke angreretten for disse produktene.

Slik går du frem:

  • Kontakt oss ved å skrive til kundeservice@brynje.no og oppgi hvilken vare du ønsker å returnere.

  • Fyll ut returskjemaet og legg det i pakken sammen med produktet. Last ned returskjemaet her.

  • Vi vil sende deg en kopi av fakturaen som dekker kjøpet ditt.

  • Fest fakturaen utenfor pakken slik at den norske tollen kan benytte den.

  • Returetiketten vil bli sendt til deg fra DHL i en separat e-post.

Returvarer skal sendes til: BRYNJE OF NORWAY AS Boks 2023 Stubberød 3255 Larvik

Dersom du ønsker å kansellere kjøpet, vil vi trekke 200 NOK / 20 EUR / 20 USD fra den opprinnelige betalingen for å dekke våre returkostnader. Restbeløpet vil deretter bli refundert til din konto. Om du ikke henter pakken du har bestilt, men forblir helt passiv, anses ikke dette som å benytte angreretten. Du har da ikke oppfylt kravene som stilles til deg etter angrerettens §§ 11 og 13, og mister dermed retten til å si opp avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader for retur i begge retninger samt et gebyr på 200 NOK for saksbehandling.

Begrensninger for angreretten Du forhindres i å benytte angreretten dersom varen er forringet eller skadet, slik at den ikke kan returneres i "omtrent samme stand og kvantitet", og dette skyldes manglende aktsomhet eller uaktsomhet fra din side. Sørg for å ta vare på originalemballasjen dersom du er usikker på om du vil beholde varen.

Undertøy (boksere, hipsters og long johns) anses ikke som "i samme stand" dersom de er brukt, testet eller prøvd av forbrukeren. Angreretten gjelder derfor ikke for disse produktene, av hygieniske årsaker.

Om du ikke henter pakken du har bestilt, men forblir helt passiv, regnes ikke dette som å benytte angreretten. Du har da ikke oppfylt kravene etter paragraf 11 og paragraf 13 i angrerettloven, og mister dermed retten til å si opp avtalen. Du vil da bli belastet med returkostnader samt et gebyr på 200 NOK for saksbehandling.

Loven gjelder kun for forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av selskaper

 

Lenker
Min side