Retur & reklamasjon
Vi ønsker at du skal være fornøyd med kjøpet du har gjort hos oss. Varene du har bestilt skal være feilfrie ved levering. Hvis varen er defekt eller det har skjedd noe feil ved leveringen eller under transport, ta raskt kontakt pr. e-post - aller helst på ankomstdagen.
Retur & angrerett
- Fri bytte av produkter gjelder kun privatkunder; dvs. at Angrerettloven kun gjelder ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.
- I Brynjes butikker har vi 14 dagers retur/angrerett, og 30 dagers bytterett. Altså kan du bytte inn varen i noe annet. Dette gjelder kun for privatkunder. Du må returnere varen innen 30 dager fra du mottok varen. Outlet varer kan ikke byttes.
- Produktet må ikke være brukt og emballasjen må være intakt og uskadet. Du kan ikke benytte angrerett dersom varen er forringet eller skadet så den ikke kan leveres tilbake i ”tilnærmet samme stand og mengde”, og dette skyldes manglende hensyn eller uaktsomhet fra din side. Ta vare på originalemballasjen dersom du ikke er sikker på at du vil beholde varen.
- Underdeler (boxer, hipster) regnes ikke som ”i samme stand” dersom de er brukt/testet/prøvd av forbruker. Angreretten gjelder ikke for disse produktene av hygieniske årsaker.
Slik gjør du:
- Fyll ut returskjema og legg det i pakken sammen med produktet. Last ned returskjema her
- Returvarer sendes til:
BRYNJE OF NORWAY AS
Boks 2023 Stubberød
3255 Larvik
- Om du ønsker å heve kjøpet, trekker vi 200 NOK fra den opprinnelige betalingen for å dekke våre returkostnader. Deretter refunderer vi saldobeløpet til din konto.
- Dersom du ikke henter pakken du har bestilt, men forholder deg helt passiv, er ikke dette det samme som å benytte din angrerett. Du har da ikke oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å si opp avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur/retur og et gebyr pålydende kr 200,- for behandling av saken.
Reklamasjon - feil med produktet
- Alle reklamasjoner må godkjennes av oss. Send tre bilder av produktet til kundeservice@brynje.no og beskriv hva som er feil.
- Dersom du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Brynje AS, betaler ikke vi disse utgiftene.
- Vi hjelper deg så raskt vi kan og forteller deg hva du skal gjøre med varen. Dersom det er mangler på det bestilte produktet, vil vi sende deg et nytt produkt. Les om 5-års garanti