Retur & reklamasjon
Vi ønsker at du skal være fornøyd med kjøpet du har gjort hos oss. Varene du har bestilt skal være feilfrie ved levering. Hvis varen er defekt eller det har skjedd noe feil ved leveringen eller under transport, ta raskt kontakt pr. e-post - aller helst på ankomstdagen.
- Vi hjelper deg så raskt vi kan og forteller deg hva du skal gjøre med varen. Dersom det er mangler på det bestilte produktet, vil vi sende deg et nytt produkt. Les om 5-års garanti her
- Alle reklamasjoner må godkjennes av oss, og vi ønsker derfor at du sender oss tre bilder av produktet før retur og reklamasjon kan utføres. Dersom du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Brynje AS, betaler ikke vi disse utgiftene.
- Fyll ut returskjemaet som ligger vedlagt i pakken fra oss. Vi sender deg en bekreftelse på e-post når varen er mottatt. Dersom du ønsker å heve kjøpet, vil vi trekke 200 NOK fra den opprinnelige betalingen for å dekke våre returkostnader før vi refunderer saldobeløpet til din konto. Dersom et bytte av en vare medfører et mellomlegg i vårt favør, vil vi sende deg en faktura eller et vippskrav.
Returvarer sendes til:
BRYNJE OF NORWAY AS
Boks 2023 Stubberød
3255 Larvik
Angrerett: 30 dagers åpent kjøp
- Dersom du ikke har tatt produktet i bruk og emballasjen er intakt og uskadet, kan du sende produktet tilbake til oss. Du må returnere varen innen 30 dager fra du mottok varen. Gjelder ikke Outlet varer.
- I Brynjes butikker har vi 14 dagers retur/angrerett, og 30 dagers bytterett. Altså kan du bytte inn varen i noe annet.
- Du kan ikke benytte angrerett dersom varen er forringet eller skadet så den ikke kan leveres tilbake i ”tilnærmet samme stand og mengde”, og dette skyldes manglende hensyn eller uaktsomhet fra din side. Ta vare på originalemballasjen dersom du ikke er sikker på at du vil beholde varen.
- Underdeler (boxer, hipster) regnes ikke som ”i samme stand” dersom de er brukt/testet/prøvd av forbruker. Angreretten vil derfor ikke gjelde for disse produktene av hygieniske årsaker.
- Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.
- Dersom du ikke henter pakken du har bestilt, men forholder deg helt passiv, er ikke dette det samme som å benytte din angrerett. Du har da ikke oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å si opp avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur/retur og et gebyr pålydende kr 200,- for behandling av saken.